فرآیند آبکاری قلع

بسیاری از قطعات برای دوری از زنگ زدگی یا اکسید شدن،نیاز به پوشش ضد اب دارند.برای این منظور از پوششهای گوناگون مانند قلع سرد،قلع گرم،گالوانیزه،کرم نیکل و گونه های مختلف پوشش استفاده می شود.در چرخ گوشت صنعتی،قطعات گلویی و مارپیچ یا از جنس فلز استیل هستند یا از جنس چدن. بهترین پوشش برای چدن در صنایع غذایی قلع می باشد.

آبکاری قلع به دو صورت زیر انجام می شود:

آبکاری قلع سرد:

این آبکاری به صورت وان سرد شامل محلول پایه که معمولا اسید می باشد و اند قلع انجام می شود. نتیجه آن سطح بسیار نازک در حد ۱۰ الی ۳۰ میکرون ضخامت می باشد.در صورتی که ضخامت این لایه افزایش پیدا کند.به احتمال زیاد خراب میشود یا به قول معروف می شکند و در صنایع غذایی به ویژه در چرخ گوشت به هیچ عنوان توصیه نمی شود گرچه از نظر قیمت نسبت به ابکاری قلع گرم بسیار مقرون به صرفه می باشد.

آبکاری قلع گرم:

آبکاری قلع گرم یا کوتینگ قلع گرم، در این روش قطعه را پس از گرم کردن قطعه آن را داخل وان قلع مذاب می گذارند تا پوشش قلع بگیرد. معمولا ضخامت قلع در آبکاری قلع گرم به حدود ۱ میلیمتر می رسد یعنی چیزی حدود ۳۰ برابر روش ابکاری قلع سرد، در این شیوه بعضی از فلزات مانند اهن، قلع را به خوبی به خود جذب می کنند و لیکن بعضی از فلزات مانند چدن به هیچ عنوان قلع مذاب را به خود نمی گیرند بجز اینکه شما روش آن را بدانید. که انجام این کار از عهده تعداد محدودی از افراد زبده در رشته ابکاری بر می یاید.
تولیدی چرخ گوشت صنعتی رنان برای محصولات خود معمولا از فلز استیل استفاده می کند در غیر اینصورت برای پوشش قطعات چدن از ابکاری قلع گرم استفاده می کند همچنین اماده ارایه خدمات ابکاری قلع گرم می باشد. در زیر نمونه فیلم ابکاری قلع گرم را مشاهده می کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

منوی اصلی

باز کردن چت
1
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم ؟