نکاتی در مورد عملکرد چرخ گوشت صنعتی

چرخ گوشت صنعتی یکی از ابزارهای مهمی  به شمار می آید که در رستوران ها، کبابی ها و کسب و کارهای مختلف بکار گرفته می شود که نیازمند چرخ کردن گوشت در حجم بالایی هستند.  چرخ گوشت صنعتی به طور کامل از استیل ضد زنگ ساخته شده است و از خود کیفیت و کارایی و نیز بهداشت قابل توجهی را به ارمغان می آورد. با بهره مندی از این محصول در رستوران ها و کبابی ها که روزانه به حجم شایان توجه و وسیعی از چرخ نمودن گوشت نیازمند هستند، می توان سرعت عمل سرآشپز و نیز بازدهی آشپزخانه صنعتی را تا حد چشمگیری افزایش داد تا به تمامی سفارش های خود به نحو شایسته ای رسیدگی نماید و نیاز تمامی مشتریان خود را در بازده زمانی مشخصی بدون هیچ گونه اتلاف وقت پاسخ دهد.

چرخ گوشت صنعتی

 انواع چرخ گوشت صنعتی

به طور کلی می توان چرخ گوشت صنعتی را به دو نوع اصلی چرخ گوشت صنعتی گیربکسی و چرخ گوشت صنعتی تسمه ای تقسیم نمود که دارای دو نوع رومیزی و ایستاده هستند که برای مصارف مختلف و بر حسب نوع استفاده و مکان مورد استفاده هر کدام از این حالت ها برای مصارف سرآشپزها مورد کاربست واقع می گردند.

مولفه ی اصلی و اساسی چرخ گوشت صنعتی

از جمله مولفه های اصلی و اساسی چرخ گوشت صنعتی که نشان دهنده کارکرد این وسیله کارآمد و مفید در رستوران ها و مصارف صنعتی دیگر می باشد، می توان به قدرت و سرعت بی نظیر چرخ کردن انواع گوشت ها در این محصول و نیز قدرت موتور و وزن نهایی خود چرخ گوشت اشاره ورزید. بر اساس این مولفه ها و با بهره مندی از یک چرخ گوشت صنعتی با کیفیت می توان روند رو به رشدی از فعالیت ها مثمر به ثمر سرآشپزها در رستوران ها شاهد بود. وجود یک چرخ گوشت صنعتی که قدرت و سرعت را با هم در اختیار دارد، می تواند حجم بیشتری از گوشت را چرخ نمود که علاوه بر سوددهی بیشتر با فروش بیشتر، رضایت مشتری را نیز به همراه داشت و به تنهایی کار چندین چرخ گوشت معمولی و بی کیفیت را انجام داد و نسبت به سایر چرخ گوشت ها کمتر  در معرض خرابی یا کند عمل کردن واقع می گردد. اندازه دهانه چرخ گوشت صنعتی 12، 22، 32 ، 42 و 52 می باشد که این اعداد بیانگر اندازه گیری در چرخ گوشت صنعتی می باشند که در این بین معمولا از دهانه 32 و 42 در رستوران های متوسط و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد خرابی و کند شدن چرخ گوشت صنعتی

گاهی اوقات مسائلی پیش می آید که چرخ گوشت صنعتی نیز به مثابه سایر چرخ گوشت ها دچار خرابی و کند عمل کردن می گردد که در اینجا به برخی از این موارد اشاره می ورزیم:

1- چرخ گوشت صنعتی در صورتی که خالی کار کند، خیلی زود سبب افزایش دور موتور و فرسودگی زودتر از موعد اصلی قطعات خود می گردد.

2- خرد کردن پیاز با این محصول سبب کند عمل کردن این دستگاه می گردد چرا که آب موجود در پیازها سبب کند شدن تیغه های این دستگاه می گردد. بنابراین تا حد امکان توصیه می گردد، چرخ گوشت صنعتی را فقط برای چرخ کردن گوشت استفاده نمود و در صورت خرد کردن پیازها می توان از تیغه ها و پنجره های جداگانه ای استفاده کرد که آسیبی به این دستگاه وارد نسازد.

3- استفاده مداوم و بدون وقفه از چرخ گوشت نیز سبب کندی آن می گردد. بنابراین توصیه می شود پس از 15 الی 20 دقیقه استفاده از این دستگاه، برای مدت 5 دقیقه به چرخ گوشت خود استراحت دهید تا کارایی خود را از دست ندهد.

4- خرد کردن سبزیجات نیز به علت نفوذ آب سبزی به داخل موتور موجب فرسایش قطعات آن می گردد. بنابراین از خرد کردن سبزیجات نیز با این دستگاه جدا خودداری ورزید.

5- برای چرخ کردن گوشت منجمد حتما بایستی از چرخ گوشت گیربکسی نمره 42 بهره برد و از مدل و نمره های دیگر برای چرخ نمودن گوشت منجمد اکیدا دوری کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

منوی اصلی

باز کردن چت
1
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم ؟