پوشش یا آبکاری در چرخ گوشت صنعتی

قطعات چرخ گوشت صنعتی باید از متریالی استفاده شود.که به زنگ زدن مقاوم باشند.در چرخ گوشت صنعتی از چدن و استیل برای تولید گلویی و مارپیچ استفاده میشود.استیل که به هیچ عنوان زنگ نمیزند(اکسید نمیشود) و لیکن چدن در معرض رطوبت زنگ زده و سیاه میشود. برای اینکه چدن زنگ نزند از پوشش یا آبکاری های گوناگون استفاده میشود.
1.گالوانیزه

1:در ابکاری گالوانیزه از فلز روی بعنوان پایه استفاده میشودو در هر دو صورت ابکاری سرد و گرم غیر بهداشتی است. همچنین پس از مدت کوتاه پوشش آن از بین میرود. لیکن به دلیل هزینه کم. متاسفانه در تولید چرخ گوشت صنعتی استفاده میشود.
2.کرم نیکل

1:در ابکاری گالوانیزه از فلز روی بعنوان پایه استفاده میشودو در هر دو صورت ابکاری سرد و گرم غیر بهداشتی است. همچنین پس از مدت کوتاه پوشش آن از بین میرود. لیکن به دلیل هزینه کم. متاسفانه در تولید چرخ گوشت صنعتی استفاده میشود.
3.قلع سرد

ابکاری قلع سرد نیز همانند گالوانیزه و ابکاری استیل به صورت برقی توسط دستگاه رکتی فایر انجام میشود.این ابکاری علی رغم بهداشتی بودن به دلیل نازک بودن لایه ابکاری و همچنین اسید گوشت خیلی سریع از بین میرود. زمانی حدود شش ماه تا یکسال. البته در مورد شغل فلافل و در برخود با نخود این مدت بسیار کوتاه میباشد.
4.قلع گرم

2ابکاری کرم نیکل(ابکاری استیل)
این روش از نظر بهداشتی مورد تایید میباشد.لیکن به دلیل پوسته کردن و شکستن لایه های ابکاری بعد مدت کوتاه از بین میرود.
ابکاری کرم نیکل یا همان ابکاری استیل حدود شش ماه یا نهایتا به مدت یکسال بر روی قطعات میماند.و گلویی و مارپیچ سیاه میشود.
3ابکاری قلع سرد
ابکاری قلع سرد نیز همانند گالوانیزه و ابکاری استیل به صورت برقی توسط دستگاه رکتی فایر انجام میشود.
این ابکاری علی رغم بهداشتی بودن به دلیل نازک بودن لایه ابکاری و همچنین اسید گوشت خیلی سریع از بین میرود. زمانی حدود شش ماه تا یکسال. البته در مورد شغل فلافل و در برخود با نخود این مدت بسیار کوتاه میباشد.
4ابکاری قلع گرم.
پوشش قلع گرم یا قلع اندود بهترین گزینه برای پوشش چدن در مشاغل غذایی میباشد.لازم به است فرمول این ابکاری بسیار خاص و در توانایی افراد بسیار کمی میباشد.این مدل ابکاری در گذشته های بسیار دور بر روی ظروف مسی انجام میشده که به ان سفید گری گفته میشد.
در این روش به دلیل ضخامت حدود 500میکرونی لایه قلع بر روی قطعات چرخ گوشت،ماندگاری ان به مدت طولانی حدود ۷ سال ضمانت میشود. که پس از این دوره مقدار بسیار کمی از پوشش ان از بین میرود.این ابکاری علاوه بر بهداشتی بودن باعث میشود گوشت سیاه نشده و بو نگیرد.این روش بهترین پوشش برای ظروف و قطعات غذایی مانند کمپوت و کنسرو میباشد.
چرخ گوشت صنعتی رنان تمام قطعات شامل گلویی ، تنه و مارپیچ را یا بصورت استیل تولید میکند. با از پوشش قلع گرم استفاده میکند.همچنین آماده ارایه خدمات ابکاری قلع گرم بر روی فلزات میباشدقطعات چرخ گوشت صنعتی باید از متریالی استفاده شود.که به زنگ زدن مقاوم باشند.در چرخ گوشت صنعتی از چدن و استیل برای تولید گلویی و مارپیچ استفاده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

منوی اصلی

باز کردن چت
1
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم ؟