چرخ گوشت نیمه صنعتی – مشخصات و انواع آن

چرخ گوشتی را چرخ گوشت نیمه صنعتی می گویند، که همزمان واجد استفاده در دو زمینه صنعتی و نیمه صنعتی باشد. یعنی هم بتوان آن را در یک کارخانه تولید فراورده های گوشتی به کار گرفت، و هم در یک قصابی. این دسته از چرخ گوشت ها فراوانی بسیاری دارند و انواع و اقسام آنها در مدل ها و شکل های گوناگون، همراه با ویژگی های جانبی متفاوت راهی بازار می شود.
چرخ گوشت نیمه صنعتی را باید دو منظوره دانست زیرا هم می توان در کارخانه ها از آنها استفاه کرد و هم برایشان مصارف خانگی یا فروشگاهی تصور کرد. به این ترتیب حوزه کاربری چرخ گوشت های نیمه صنعتی بزرگ است و در مشاغل گوناگونی می توان از آنها بهره گرفت. چرخ گوشت نیمه صنعتی بیشتر به صورت رومیزی تولید می شود و از نظر اندازه کوچک تر از چرخ گوشت صنعتی است. ویژگی های چرخ گوشت های نیمه صنعتی متفاوت است و از چرخ گوشت های بسیار کوچک و کم بازده تا چرخ گوشت های بزرگ تر و پر بازده را شامل می شود.

مشخصات چرخ گوشت نیمه صنعتی

دلیل نام گذاری این مدل ها با پسوند نیمه صنعتی برای این است که نه استفاده از آن آنقدر زیاد است که در قالب چرخ گوشت صنعتی قرار گیرد و نه استفاده از آن کم است که در بین دستگاه های چرخ گوشت خانگی به جساب بیاید . جنس بدنه ی اکثر این چرخ گوشت ها از استیل ضد زنگ یا آلمینیوم آنادایز شده است که باعث کاهش وزن دستگاه میشود و همچنین شست شوی آن نیز کاملا با یک دستمال مرطوب امکان پذیر است . قطعاتی که از بدنه جدا میشوند مانند گلویی ، روده ، طوقه و … اکثرا از استیل ضد زنگ تهیه میشوند تا تیغه و پنجره از قابلیت خود تیز شوندگی پشتیبانی کند . ابعاد و وزن این سری از چرخ گوشت ها به مقداری است که میتوان آنها را در زیر مجموعه ی  رومیزی نیز قرار داد . در ضمن میتوان گفت که اکثر این مدل از چرخ گوشت ها دارای دسته ای برای دنده معکوس هستند . این قسمت در زمانی به کار می آید که گرفتگی در حین چرخ کردن ایجاد شود .

چرخ گوشت نیمه صنعتی | مشخصات و انواع آن | چرخ گوشت صنعتی رنان

چرخ گوشت نیمه صنعتی تسمه ای

از زمانی که چرخ گوشت برقی اختراع شد واسط میان موتور و قطعات چرخ کننده به صورت تسمه بوده و هنوز این تکنولوژی پا برجا است . چرخ گوشت نیمه صنعتی تسمه ای را در کنار چرخ گوشت تسمه ای را میتوان از جمله پر فروش ترین مدل ها دانست . چرخ کردن مواد غذایی آبدار مانند سیب زمینی و یا پیاز به همراه گوشت که در کبابی ها مرسوم است ، توسط این مدل از چرخ گوشت ها انجام میپذیرد .

چرخ گوشت نیمه صنعتی گیربکسی

این سری از چرخ گوشت ها که بسیار پرطرفدار هستند ، به راحتی میتوانند انرژی موتور را به صورت کامل در سطوح مختلف از طریق چرخ دنده و جعبه ی گیبرکس به روده ، تیغ و غیره انتقال دهند . این به آن معناست که قدرت موتور کاملا صرف چرخ کردن گوشت میشود . اما ایرادی که چرخ گوشت گیربکسی دارد ، در جایی است که شما نمیتوانید با این سری مواد غذایی آب دار را چرخ کنید . آب موادی مانند پیاز پس از چرخ شده به سمت گیربکس و چرخ دنده ها میرود که باعث شسته شدن روغن بینشان میشود . پس از مدتی چرخ دنده ها به سر و صدا افتاده و در نهایت چرخ گوشت خراب میشود .

انواع چرخ گوشت نیمه صنعتی

چرخ گوشت نیمه صنعتی انواع مختلفی دارد. دلیل این تنوع را می توان در گسترده بودن زمینه های استفاده این محصول جستجو کرد. از هتل و آشپزخانه صنعتی و غذاخوری و مطبخ گرفته تا کارخانه و فروشگاه و قصابی، از چرخ گوشت های نیمه صنعتی استفاده می کنند به همین دلیل انواعی مانند رومیزی و ایستاده، چرخ دار و بدون چرخ، یخچال دار و بدون یخچال و تک فاز و سه فاز ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

منوی اصلی

باز کردن چت
1
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم ؟