چرخ گوشت تسمه ای چیست؟ | تفاوت آن با گیربکسی |چرخ گوشت صنعتی رنان

چرخ گوشت صنعتی تسمه ای چیست؟ تفاوت چرخ گوشت تسمه ای و گیربکسی

دو مدل از چرخ گوشت های صنعتی، چرخ گوشت صنعتی تسمه ای و چرخ گوشت گیربکسی هستند که در انواع مختلف با ابعاد گوناگون در بازار موجودند. چرخ گوشت صنعتی ابزاری بسیار ضروری و یکی از مهم ترین ابزارهای تجهیزات آشپزخانه صنعتی شمرده می شود و چرخ گوشت تسمه ای از جمله مرسوم ترین و در عین حال ارزان ترین انواع آن است. عموما افرادی که تمایل دارند هزینه کمتری صرف خرید چرخ گوشت کنند، نمونه های چرخ گوشت تسمه ای را انتخاب می کنند که از قضا اغلب تولیدکنندگان داخلی چرخ گوشت نیز همین نوع از چرخ گوشت را طراحی و تولید می کنند. علیرغم وجود تمایزهایی میان چرخ گوشت تسمه ای و چرخ گوشت گیربکسی که کفه برتری را به سوی نمونه های گیربکسی سنگین می کند، نمونه های تسمه ای نیز کارکردها و بعضا مزایای خاص خود را دارند.

مشخصات فنی چرخ گوشت صنعتی تسمه ای

اکثر مدل های صنعتی و نیمه صنعتی دارای بدنه ی استیل ضد زنگ یا آلمینیوم آنادایز شده هستند . این دو ماده جزو بهترین جنس ها برای تجهیزات صنعتی آشپزخانه میباشند زیرا علاوه بر سبک بودن وزن کل دستگاه ، در برابر خوردگی های فیزیکی مانند خط یا خش و در برابر واکنش شیمیایی مانند زنگ زدن مقاومت بالایی دارند . همچنین شما میتوانید به راحتی تمام بدنه و قطعه هایی که از چرخ گوشت جدا میشوند را شسته و برای کار دوباره آماده کنید . وزن و ابعاد مختلف مدل های تسمه ای سبک تر از گیربکسی است و به همراه بالا رفتن سایز وزن نیز افزایش پیدا میکند . به دلیل قرار گرفتن این سری از چرخ گوشت ها در مکان هایی که زیاد از آنها استفاده میشود ، توان خروجی موتور این دستگاه ها بسیار مهم بوده و اکثرا بیشتر از 1.5 اسب بخار هستند.

چرخ گوشت تسمه ای چیست؟ | تفاوت آن با گیربکسی |چرخ گوشت صنعتی رنان

تفاوت چرخ گوشت تسمه ای و گیربکسی

احتمالاً تا به حال چرخ گوشت های زیادی در منازل مختلف به صورت چرخ گوشت خانگی و در قصابی ها دیده باشیدکه هر کدام از آن ها دارای کاربرد های متفاوتی هستند مثلاً چرخ گوشت تسمه ای، چرخ گوشت گیربکسی، چرخ گوشت تک فاز، چرخ گوشت سه فاز، چرخ گوشت یخچال دار و فاقد یخچال، چرخ گوشت های رومیزی، پایه دار و در برند های متفاوت و با اندازه و اشکال گوناگون وجود دارند که هر کدام دارای کاربری خاصی بوده و در مکان های خاصی از آن ها استفاده می شود. این دستگاه ها برحسب شکل و ظاهری که دارند دارای قطعات خاصی بوده و هر کدام از آن ها سیستم خاصی دارند. البته اگر آن ها را با هم مقایسه کنیم می بینیم کارکرد اصلی آن ها چرخ کردن گوشت می باشد که در همه آن ها برابر است ولی نوع گوشت هایی که این دستگاه ها چرخ می کنند کاملا با یکدیگر متفاوت می باشد. مثلاً یک چرخ گوشت تسمه ای می تواند به صورت تک فاز یا ۳ فاز بوده، دارای یخچال یا بدون یخچال باشد و می تواند آپشن های دیگری در خود دارا باشد. چرخ گوشت تسمه ای و چرخ گوشت گیربکسی اصطلاح هایی هستند که در مورد سیستم انتقال موتور چرخ گوشت وجود دارد. چرخ گوشت های تسمه ای نسبت به مدل گیربکسی از تاریخچه طولانی تری برخوردار هستند به این معنی که چرخ گوشت هایی که ابتدا ساخته شدند از نوع چرخ گوشت های تسمه ای بودند و بعد از آن ها مدل پر قدرت تری به نام چرخ گوشت های گیربکسی روی کار آمد. البته نتوانست برای همیشه جای چرخ گوشت های تسمه ای را بگیرد زیرا مدل تسمه ای دارای ویژگی های خاصی است که چرخ گوشت گیربکسی فاقد آن می باشد.

چرخ گوشت تسمه ای نسبت به چرخ گوشت گیربکسی دارای قدرت پایین تری می باشد. به صورتی که اکثر چرخ گوشت های خانگی در مدل گیربکسی تولید می شوند البته همانطور که گفته شد چرخ گوشت های تسمه ای دارای خصوصیاتی می باشد که باعث شده است هنوز هم کاربرد بسیار زیادی در مشاغل مختلف داشته باشد مثلاً در رستوران ها و فست فود ها برای درست کردن غذا باید حجم زیادی از پیاز و گوشت را برای تولید همبرگر، کوبیده و غیره را چرخ نموده و با یکدیگر مخلوط کنند. برای راحتی کار و بالا بردن سرعت عمل یکی از بهترین راه ها ریختن گوشت و پیاز به صورت همزمان در داخل چرخ گوشت می باشد. اگر این عمل توسط چرخ گوشت های گیربکسی انجام شود به علت دارا بودن آب در پیاز این آب در قسمت انتهای دستگاه تجمع پیدا کرده و باعث آسیب دیدن سایر قطعات خواهند شد زیرا قطعات دستگاه گیربکسی تقریباً در یک امتداد قرار گرفته و آب در داخل آن ها تجمع می یابد و به هیچ وجه خالی نخواهد شد ولی در چرخ گوشت تسمه ای می ‌توان به راحتی هرگونه موادی که دارای آب می باشد را در داخل دستگاه ریخته و به راحتی آن ها را چرخ نمود، آب در داخل آن ها تجمع پیدا نمی کند و کاملاً به فعالیت خود ادامه خواهد داد. با این تفاسیر نمی توان گفت کدام یک از این دستگاه ها کاربرد بیشتری دارند زیرا هر کدام از آن ها را می ‌توان در مشاغل مختلفی یافته و از آن ها استفاده نمود. در چزخ گوشت تسمه ای وقتی از تسمه به عنوان حرکت دهنده ی اجزای چرخ گوشت استفاده میشود، به دلیل حذف چرخ دنده و جعبه گیربکس ، هزینه ی تولید به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده و در نهایت قیمت چرخ گوشت تسمه ای کمتر میشود. این سری از چرخ گوشت ها نیز مانند مدل گیربکسی در سایز های مختلف از قالب صنعتی گرفته تا نیمه صنعتی ، طراحی و تولید میشوند.

چرخ گوشت تسمه ای چیست؟ | تفاوت آن با گیربکسی |چرخ گوشت صنعتی رنانچرخ گوشت تسمه ای کبابی و رستوران

مدل های تسمه ای به چرخ گوشت های کبابی نیز معروف هستند زیرا  بدون وجود گیربکس به راحتی میتوان مخلوطی از پیاز ، سیب زمینی و … را به همراه انواع گوشت ها درون دستگاه ریخت اما اگر چرخ گوشت گیربکسی باشد آب این مواد غذایی باعث خراب شدن روغن و جعبه ی گیربکس میشود.

چرخ گوشت تسمه ای ساخت ایران

نمونه های مدل های تسمه ای ساخت ایران نیز کاملا قوی و یک حریف قدرتمند برای چرخ گوشت اروپایی هستند . البته میتوان گفت که بیشتر تمرکز کارخانه های ایرانی بر روی کارایی چرخ گوشت ها است و کمتر به ظاهر آن توجه میکنند. علاوه بر رقابت تنگاتنگ بین چرخ گوشت های ایرانی و خارجی ، چرخ گوشت های ایرانی دارای گارانتی های طولانی و خدمات پس از فروش نیز هستند و از طرفی دیگر به دلیل تولید داخل بودن آنها، تفاوت قیمت فراوانی نیز دارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

باز کردن چت
1
سلام
چطور می تونم کمکتون کنم ؟